Sunday, February 20, 2011

Post suka hati .



Lately ni , aku agak rajin blogwalking . Tapi malas berblogging . Then , bila terjah blog blog orang , kebelakangan ni ramai aku jumpa orang post kan entri pasal hijab , tudung etc . Well , its look like macam satu musim pulak . Heh . But , bagus . Aku suka sangat baca . lebih dari 2 blog jugak lah aku baca yang postkan entri pasal berhijab ni . Ada yang cerita dari tak pakai tudung then pakai tudung . Good . And ada yang dari bertudung jarang jarang then bertudung labuh . Bagus . Baca kisah kisah macam ni menarik sangat bagi aku . Macam sikit sebanyak bagi kesedaran jugak lah . Tapi  aku tak jumpa lagi la orang entri dari bertudung menjadi tak . Tapi ,ini yang lagi banyak berlaku sekarang kan ? Ikut trend ehhh ? Ryte ? Mungkin .Tanggapan aku je. 

Well ,I'm not saying that aku ni langsung tak penah terasa nak freehair . Tipu kan kalau cakap macam tu . But , alhamdulillah la . Till now , I'm still wearing it . And walaupun aku bertudung pun kira orang cakap sekadar cukup syarat tapi niat aku bukan kerana orang lain pakai , aku kena pakai . 

Ramai jugak cakap , jangan judge orang freehair ni jahat and orang bertudung ni bagus sgt . Mmg la betul . Tapi tak boleh la kalau cakap pasal hijab je nak guna alasan tuh . 

And ramai jugak bila aku baca cakap orang yang tak bertudung ni ada alasan mereka sendiri . Belum bersedia dan segala bagai .Betul la jugak kan. Sebab , once kalau dah pilih untuk bertudung, then bertudung la dgn betul . If rasa still nak kejap bukak kejap pakai , it is look like memainkan agama . 

Okay .Bunyi macam berdakwah pulak . Tu bukan mainpoint . Sebab aku pun tak cukup bagus nak cakap lebih lebih hal ni . Sebab ramai postkan pasal benda ni . Jadi  rasa mcm tertarik nak buat review jugak . Tapi , kalau ada yang terasa berubah bila baca entri entri hijab ni , then good lah . 

Tak susah pun nak pakai , tak membazir pun pakai , tak merugikan apa apa pun kalau kita pakai . InsyaAllah akan memberi lagi banyak kebaikan . 


I'm just a blogger who loves to make a random entry and post . Don't read if u feels that I'm 'bajet bagus'  . Malas buat carik gaduh . Ok ? :)




No comments:

Post a Comment