Friday, February 11, 2011

Tengahari malang untuk Cik Jubah.




Masuk hari Jumaat , macam biasa lah . Pikir dekat 88 kali . Okay . Decide balik . Tengahari yang sangat panas terik hari ni . Serious . And everytime Jumaat la akan jadi hari sakit kepala aku . PANAS :| 

Ondaway jenjalan nak ke pondok tunggu bas depan UiTM , memang rasa macam senang hati berjalan hari ni . Sebab aku memang saje keluar nak jalan waktu lelaki lelaki sejati tu beribadah dekat Masjid . Tapi ... tiba tiba , aku ternampak jugak sorang kaum Adam nii . Aku tengok lama gak . Sah , orang Melayu . Sebab dia tengah duduk berkepit dengan Cik Adik berjubah hitam bawah pokok dekat dekat dengan pondook aku menuju . 

Dalam hati , kerek nye mamat ni . Da la burn Jumaat . Open open lak tuh . Dah tu pulak , siap duk bercendana bawah pokok dengan awek . Tambah lagi , depan UiTM pulak tuhh . Strategik habis dorang nih . Nampak la beg beg jugak . Dorang nak balik la kot . Tapi , tu kan tengah Jumaat . Tak sempat ke solat dulu ? Tipu la cakap takde masjid. Dari pondok UiTM tu lebih kurang 300-400meter je Masjid. Dah la awek yang dia duk berkepit tu pakai tudung bidang 60 , berjubah hitam , berstokin . Well , kalau korang pun nampak perempuan macam ni , konpem konpem la kepala terus ,"budak alim nii" kan  ? Aku bukan nak perlekeh dia . Tapi secara tak sengaja dia dah menjatuhkan imej orang orang macam tu . Tak patut la aku rasa . Patut dia pikir 88 kali macam aku dulu before nak buat mcm tu . 

Mula mula dorang oryte je duk situ . Agaknya dah lama dorang lepak sana . Sebab time aku keluar tu pun memang dorang ada situ dah . Tak lama lepas aku duduk dekat pondok , ada seorang pakcik ke pegawai ke aku tak sure stop depan pondok aku duduk then jeritt panggil pasangan berdua tuhh . Memang malang la kan . Kantoi je kat situ . Yang laki tu bukan UiTM student pun . But that girl , YES . 

Sah sah masuk tatatertib nanti . Malang hari ni untuk dia . 



*mengisi masa bosan je cerita benda ni , and untuk peringatan semua dan diri sendiri ,takde niat menjatuhkan siape siape sebab aku tak kenal pun mereka yang berada sekitar tu*

No comments:

Post a Comment